Vind på det grå marked med algoritmer og intelligent serialisering

The gray market

Det grå marked skaber tiltagende udfordringer for producenter af luksusvarer. Manipulerede produkter, produkter der ikke skulle være i omløb, produkter tiltænkt et andet marked, og tilsvarende, bliver i større og større grad handlet på det grå marked. Varer på det grå marked er de varer, der distribueres og sælges gennem uautoriserede producentkanaler.

Producenter oplever betydelige tab og potentielt faldende varemærkeværdi grundet aktiviteter på det grå marked.

Med den øgede kompleksitet i handelslandskabet, sammenholdt med den hurtige udvikling i teknologiske muligheder, har kriminelle i dag lettere ved at sælge disse varer på det grå marked. Derudover er kontrolforanstaltninger dyre for producenterne, og det kan være svært at følge med den teknologiske udvikling. Dog kan producenter ved hjælp af algoritmer og intelligent serialisering, effektivt overvåge sine distributionskanaler.

I et nyligt publiceret whitepaper af PPS-partner Atlantic Zeiser, kan du blive klogere på, hvordan du håndterer det grå marked. Studiet præsenterer en metode til at vinde kampen, metodens fordele, samt et overblik over, hvordan den integreres i etablerede pakkeprocesser.

Udfyld formularen nedenfor, for at få studiet tilsendt, og lær hvordan du kan vinde kampen på det grå marked ved hjælp af intelligent serialisering.